این کتاب در سه بخش تدوین شده است. در بخش اول به تعریف و تحلیل اقتصادی قرارداد فرانچایز و رابطه ی این قرارداد با مالکیت فکری و حقوق رقابت پرداخته شده است. در این بخش ضمن معرفی، تعریف و تحلیل اقتصادی این قرارداد که شامل دلیل ظهور، انواع اثرات اقتصادی و چشم انداز گسترش این قرارداد در ایران است، رابطه ی این قرارداد با مالکیت فکری و حقوق رقابت نیز مورد بررسی قرار گرفته است. بخش دوم این کتاب با عنوان تحلیل حقوقی قرارداد فرانچایز در نظام حقوقی ایران به 4 فصل تقسیم شده است که فصل اول آن به تکوین این قرارداد، شامل شرایط شکل و ماهوی، فصل دوم به شروط و تعهدات متداول، فصل سوم به انتقال، انحلال و انقضای قرارداد فرانچایز و فصل چهارم به ماهیت این قرارداد اختصاص دارد، و در پایان در بخش سوم با عنوان حل و فصل دعاوی مربوط به قرارداد فرانچایز سعی شده است که با تکیه بر رویه قضایی و آوردن نمونه پرونده های مرتبط با قرارداد فرانچایز از جمله دعاوی مربوط به علامت تجاری، گامی در جهت آشنایی با چگونگی اقامه و رسیدگی به این دعاوی برداشته شود. این بخش به دو فصل تقسیم شده است. در فصل اول انواع دعاوی مربوط به این قرارداد را می خوانیم، و در فصل دوم چگونگی اقامه و رسیدگی به دعاوی مربوط به این قرارداد را بررسی می کنیم.
شابک:9789649817019